torsdag 4 december 2008

På vinden mycket nytt...

Nu har det hänt lite igen med renoveringen
och den 20 dec. närmar sej mer och mer..

Igår blev jag klar med limning och hyvling av de blivande fönsterbrädorna till vinden
jag sparade lite tid genom att köpa färdiga limfogbrädor som skall vara till fönstersmygen, gissar att jag tjänade minst en eller ett par dagar på det, mot att såga, hyvla limma hyvla och såga..

Nu är även innertaket nere i trappen färdigsnickrat
och grundmålat, skall rolla på lite färg idag när jag kommer hem
och sen andra lagret ikväll, sen är det färdigmålat i taket på alla ställen
så att man kan bocka av det, efter det är det bara Camilla som ska måla klart väggarna i trappen.




på bilden nedan ser du alla lister (foder, socklar och div. annat) som skall spikas upp
de är nu täckmålade och klara.




Sen återstår bara att modifiera en dörr så att den passar in till Rasmus rum, karm och dörrblad måste ju snekapas lite och dörrbladet måste dessutom tas av en dm. på bredden, jag var och handla en beg. slät och vit dörr igår
Det skulle bli lite för mycket jobb att få spegeldörren snygg om man skulle snekapa den och använda orginaldörren.



ungefär så här ser det ut i Rasmus rum nu..
det återstår lite möbler OCH en dörr :)
men i övrigt går det utmärkt att sova där

1 kommentar:

  1. Jaha ja det finns flera som fixar o donar. Det pågår ett förändringsarbete på Bäckas också, närmare bestämt i köket. Förhoppningsvis kommer det även där ut lite bilder så småningom.

    SvaraRadera