lördag 22 november 2008

en milstolpe

Då har det äntligen blivit målat uppe på övervången/vinden
efter mycket snickrande, spacklande och slipning så var det dax att måla

Ett väntat ögonblick kan jag säga
för nu är det jussom strax klart uppe där :)

idag lördag skall Camilla måla klart den återstående gaveln, i övrigt är det klart för tapetsering, vilket vi skall sätta igång med när jag kommer hem från jobbet.

Sen är det nog klart att börja flytta upp lite saker så smått, redan på måndag




Det blev ett långt projekt det här, mycket längre än jag hade trott men det är väl så, man får ta den tid man tror och sen multiplicera det med fyra :)

..då hamnar man nog ganska rätt, iaf. då man inte har rutin på det hela.

Jag återkommer om någon dag med rapport och bilder hur det gick med tapetseringen, finns intresse så kan man se både bilder och textrapport från hela bygget på adress

http://www.bingsjoe.com/forum/forums/thread-view.asp?tid=774&posts=79&start=1

tror det får räcka så länge
som sagt, jag återkommer

/varma vänsterkramar från steken

1 kommentar:

  1. Wohoooo! Nu javlar ar det nastan halvklart! :o)
    Den valkanda pi-faktorn galler an. Multiplicera den tid du tror nanting tar med pi (3,14), sa far du fram den verkliga tid det tar. :o)

    SvaraRadera