onsdag 12 november 2008

en ofacklig framtid till mötes..

För att knyta an på tidigare inlägg om fackligt arbete
så har jag nu beslutat mej för att INTE ställa upp som kassör, ifall att frågan kommer, vilket jag tror att den kommer at göra då det verkar som om nuvarande kassören verkligen lägger av och byter bostadsort mm.

Jag kommer att ha fullt upp framöver ändå så det räcker
både med stundande garagebygget, scoutledare (jo, jag skall försöka ta upp det igen, men bara för att försöka få fart på Kåren igen) och fosterfarsa, då vi blivit familjehem

pluss att man skall hunna träna två dar i veckan och jobba och få in pluring.

Jag har tänkt över lite och kommit fram till att,
skall man satsa fackligt igen så måste man ju vara beredd att offra tid, både ledig och arbetstid
För det är ju egentligen inte bara kassörssysslor man kommer att brottas med
utan i grunden är det ju fackliga frågor men skall hålla på med, OCH sen att man är utsedd att hålla koll på det löpande ekonomiska räkenskaperna, är ju "bara" en uppgift man har som styrelseledamot, det fackligt arbete är ju grunden
och det känns lite fel i fas med mitt liv nu.

Dock gissar jag att det blir en Pappers Ungdomskurs nästa år igen
kanske, kanske blir det av med en RIKTIGT stor Pappers Ungdomskonferens i Avesta
då vi bjuder in ALLA som gått kursen under åren.
Så, DU som gått Pappers Ungdomskurs i Gävle/Dala distriktet någon gång sen 1993
kanske, kanske kan invänta en inbjudan, visserligen är det nått herr. Wiberg pratat om några år,men nån gång lär det bli av :)

men jag säger väl som jag sa då jag la av med det fackliga
"-Jag har ju de kunskaper jag har, och kan nu engagera mej i de frågor jag tycker spelar roll, och sen kan jag skita i allt annat" :)

jag kör med den devisen ett tag till.
och Ungdomskursen är ju nått som jag skulle kunna ställa upp på en gång om året.

Vänsterkramar från steken

5 kommentarer:

  1. Undrar om man far komma med pa den ungdomskonferensen? Jag har ju inte GATT nan ungdomskurs... ;-)
    Jag haller nog med dig i din slutsats att man bara ska vara fackpamp om man har tid, ork och lust samtidigt. Annars ar ju risken att du blir som en av de betonghackar du vill ha bort. Ja, om du inte har tid och ork att vara engagerad alltsa.

    SvaraRadera
  2. Jo, risken är ju det att man blir en sån..

    klart du skall få komma på Ungdomskonferensen
    du var ju med i starten och sökte upp en massa folk, så du är ju given :)

    men som sagt, det är nått som Roffe pratat om ett antal år, men Nångång lär det bli av
    och vi har pratat lite med förbundsledningen om det, och det har inte vart nå mothugg :)

    så vi får se

    SvaraRadera
  3. Jag föreslår att kursen läggs någon gg i feb så Tony kan få komma hem och få återuppleva den bistra verkligheten.

    Håller för övrigt med dig. Ingen mening att offra tid som man egentligen inte har. Håller själv på och velar om det är värt det hela. Fast det är ju ganska skoj emellanåt att få diskutera med folk som verkligen kan förändra saker och ting här i samhället. Förhoppningsvis kan man göra gräset något något grönare på andra sidan ängen för den stora massan/Tobbe

    SvaraRadera
  4. En gång scout alltid scout. Jag förstår att du hellre väljer det än att räkna pengar...... eller vad man nu gör som kassör.
    Vad roligt att ni har valt att bli familjehem.
    Har ni flera barn och vilken ålder?
    En värdefull samhällsinsats ni har valt att lägga ner eran tid på.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Jo, scoutbacillen sitter i fortfarande :)

    Jorå, vi kände att vi måste bli det,
    faktum är att Rasmus valde oss :) och vi tackade ja när soc. kontaktade oss
    R. är 15 år

    SvaraRadera